nedjelja, 28. ožujka 2010.

mit o nastanku svijeta

Svijet je, kao što govore mitovi, nastao iz golemog ponora Ginnungagap, Beskrajne praznine. Ginnungagap je na jugu graničio s Muspellom, prebivalištem vatre, a to je mjesto plamenim mačem čuvao vatreni div Surt. Na sjeveru se nalazila smrznuta zemlja Niflheim, koja je kasnije postala zemljom mrtvih. Ondje je dvadeset rijeka naviralo iz kotla imenom Hvergelmir, izlijevajući svoje vode u Ginnungagap. U njegovim su se neistraženim dubinama one smrzavale, postupno ispunjavajući ogromni ponor. Kako se led uzdizao, tako ga je doticala vrelina Muspella, a iz tog je spoja nastala vlaga koja se na neki način pretvorila u glinu. Naposljetku je ta glina oživjela u obliku Ymira, praiskonskog diva mraza. Kako bi Ymir imao od čega živjeti, nastalo je još jedno stvorenje - ogromna krava imenom Audhumla, Hraniteljica, iz čijeg je vimena krenulo mlijeko. Kako bi se nahranila, Audhumla je mogla samo lizati slano inje. Dok je to radila, pod njezinim jezikom počeli su se pojavljivati obrisi čovjeka. To je bio Buri, Proizvođač, a on je kasnije postao djedom Odina, najvećeg vikinškog boga.

Nakon toga, proces stvaranja se ubrzao, jer je i Ymir iz vlastitog znoja stvorio par, točnije prvi par divova, neumoljivih neprijatelja bogova. Kao predstavnici dobra i zla, te su dvije rase bile osuđene na vječite sukobe. Ipak, i oni su se mogli međusobno družiti s vremena na vrijeme - Odin je bio plod veze Burijevog sina Bora i žene diva.

Unatoč svom miješanom porijeklu, Odin se odrastajući, pretvorio u pravu pokoru za rasu divova, planirajući sa svojom dvojicom braće uništiti Ymira, čija je krv napravila takvu poplavu da je potopila cijelo njegovo potomstvo divova, osim jednog jedinog para. Ti su preživjeli pobjegli u Jotunheim - doslovce Dom divova - gdje su začeli novu rasu čiji je jedini cilj bio istrijebiti Odina i svu njegovu rodbinu.

Dovršivši taj čin uništenja, Odin i njegova braća okrenuli su se stvaranju. Od Ymirova tijela napravili su svijet kakvog danas poznajemo; od njegove krvi nastala su mora i rijeke, od njegovog mesa kopno, od kostiju planine, a od lubanje nebo. Četiri jaka patuljka, Sjever, Jug, Istok i Zapad postavljeni su kako bi podupirali kutove nebeskog svoda, dok su bogovi po njemu rasipali iskrice iz Muspella od kojih su nastale zvijezde. Sunce i mjesec stavljeni su u kočije kako bi neprestano slijedili jedno drugo nebom, naganjani od dva strašna vuka, Skolla (''Gađenje'') i Hatija (''Mržnja''), koji će na kraju vremena proždrijeti nebeska svjetla.

Stvorivši fizički svijet, Odin i njegova braća potom su stvorili bića koja će ga nastanjivati. Prvo su nastali patuljci, koji su izrasli iz ličinki koje su napale Ymirovo istrunulo tijelo; bogovi su im dali svijest i naselili ih ispod zemlje da traže zlato. U nekim mitovima, ti su patuljci pobrkani s Vilenjacima tame, zamišljenima slično, kao rudarima koji prebivaju u tami. Za razliku od njih, Vilenjaci svjetla prebivali su u carstvu Alfheim, u blizini samih bogova. Nakon patuljaka, trojica su bogova stvorili ljude - iz naplavina koje su pronašli na obali mora. Ljudima su dodijelili centralno područje, Midgard, zbog zaštite okruženo ogradom napravljenom od Ymirovih obrva. Tek nakon što su dovršili Midgard, izgradili su i vlastiti dom Asgard, ispunivši ga velikim dvoranama i palačama. Do Asgarda se moglo stići jedino preko mosta koji je čuvao Heimdall, božanski stražar. Most se zvao Bifrost, a ljudima je izgledao poput duge.

Geografija vikinškog kozmosa nikada nije bila egzaktna, razlikujući se u pojedinostima od mita do mita. Ipak, bila je dosljedna u prikazu mnoštva različitih svjetova. Prema tradiciji, postojalo je ukupno devet svjetova, uključujući svjetove ljudi, divova i više od jedne rase bogova. Najnižim od svih svjetova vladala je Hel, mračna božica podzemlja, koja je bila napola živa žena a napola istrunulo truplo. Devet svjetova nisu supostojali u miru; ponekada bi njihovi stanovnici stvarali saveze, ali češće su se sukobljavali i radili smicalice jedni drugima. I u tom je smislu kozmos odražavao stvarni svijet kakav su Vikinzi poznavali - nemirno mjesto promjenjivih saveza i sukobljenih carstava, prepun opasnosti i pod kontrolom neumoljive sudbine.

Broj komentara: 5:

  1. Kakva sjajna i inspirativna priča! Bila sam u braku sedam godina bez djeteta, zbog toga se moj suprug počeo čudno ponašati, u posljednje vrijeme se vraćao kući i više nije provodio vrijeme sa mnom i razveo se od mene. Tako sam postala jako tužna i izgubljena u životu jer mi je liječnik rekao da ne postoji način da zatrudnim ovo stvarno čini život jadnim za mene. dok nisam naišao na prijatelja koji mi je pričao o DR ODION-u s Interneta, kako je pomogao mnogim ženama sa sličnim problemima kroz koje prolazim pa sam ga kontaktirao na: (drodion60@yandex.com) i objasnio mu , Rekao mi je sve što treba pružiti prije nego što je mogao baciti čaroliju na ponovno spajanje kako bi vratio mog supruga što sam i učinio, a on je poslao moćnu molitvu koju sam morala reći sredinom noći dok je bacio čaroliju ljubavi. To je bilo čudo, 24 sata kasnije moj jedini muž se vratio k meni i ispričao se za sve što je učinio i rekao mi da je u potpunosti spreman podržati me u bilo čemu što želim, brzo nazvati OD ODION i reći mu što je bilo nastavio je u tom trenutku i on mi je također pripremio i poslao mi biljni lijek za koji je rekao da će izliječiti svaku neželjenu bolest ili infekciju koja me spriječila u zasnivanju, a zatim me uputila kako ga koristiti prije sastanka s mužem. Evo nakon korištenja ovog autohtonog bilja i korijena, nekoliko tjedana kasnije počela sam osjećati znakove trudnoće svuda po meni, uistinu sam bila trudna i upravo sam rodila dječaka 1. mjeseca. Zaklinjem se da cijeli svijet sazna za DR ODION zbog spašavanja moje veze i što mi također daje djecu koju danas mogu ponosno nazvati svojom. Za svaku ženu koja misli da je to nemoguće, ovdje je prilika da se smiješite i donesete sreću svojoj obitelji ljubazno kontaktirajte OD ODION putem e-pošte na: (drodion60@yandex.com). Ili WhatsApp mu preko +2349060503921 Doista, on je Bog poslan da donese izgubljene ljubavnike i donese vam sreću ...

    OdgovoriIzbriši


  2. Vratio sam se svom bivšem dečku uz pomoć dr. AJAYI-ja najboljeg kotača na mreži, a dr. AJAYI toplo preporučujem svima kojima je pomoć potrebna. Želim svjedočiti kako sam vratio svog dečka nakon što je raskinuo sa mnom, bili smo zajedno 4 godine, nedavno sam saznao da je moj dečko bio u vezi s drugom djevojkom, kad sam se sukobio s njim, to je dovelo do svađe, a on napokon sam raskinuo sa mnom, pokušao sam sve što sam mogao da ga vratim, ali sve bezuspješno dok nisam na forumu za vezu vidio post o čarobnjaku koji pomaže ljudima da povrate izgubljenu ljubav putem Ljubavne čarolije, u početku sam sumnjao u to ali odlučio sam pokušati, kad sam kontaktirao ovog vračara čarolije putem svoje e-pošte, a on mi je rekao šta da radim i učinio sam to, a onda je učinio ljubavnu čaroliju za mene. 48 sati kasnije, moj dečko me stvarno nazvao i rekao mi da mi toliko nedostaje, Tako nevjerojatno !! Tako se vratio istog dana, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se zbog svoje pogreške i zbog boli koji mi je nanio. Tada smo od tog dana naša veza bila jača nego što je bila prije, Sve zahvaljujući dr. AJAYI. Toliko je moćan i odlučio sam podijeliti svoju priču na Internetu da je dr. AJAYI pravi i snažni kotač za čaroliju za koga ću se uvijek moliti dugo živjeti kako bi pomogao svojoj djeci u vrijeme nevolje, ako ste ovdje i trebate svoju bivšu osobu ili se vaš muž preselio kod druge žene, nemojte više plakati, obratite se sada ovom moćnom čarobnjaku. Evo njegovog kontakta: Pošaljite mu e-poštu na: Drajayi1990@gmail.com Možete napisati njegov Whatsapp ILI viber broj: + 2347084887094, HVALA dr. AJAYI .

    OdgovoriIzbriši
  3. Život sa mnom nije bio lak nakon što je moj brak razbijen kada je moj muž tražio razvod, ali zahvaljujem Bogu što je iskoristio DR WALE-a koji je poput boga na Zemlji da obnovi moj razoreni brak svojom moćnom čarolijom. Patila sam od depresije 6 mjeseci, ali danas sam tako sretna što sam upoznala DR WALE-a jer me njegova čarolija doista natjerala da povjerujem da su čarolije stvarne i da djeluju. Zanimala sam sve upute koje mi je dao DR WALE jer mi je obećao da će me učiniti sretnom i ponosnom i stvarno, sve se to dogodilo i moj muž se vratio k meni s koljenima na tlu moleći me za oprost za nekoliko dana nakon što sam stupio u kontakt s njim i sada smo ponovno savršeno povezani za cijeli život. Mogu hrabro reći svima vani da su čarolije DR WALE stvarno najbolje i najmoćnije. Zauvijek sam mu zahvalan do kraja vremena. Dakle, možete se povezati s njim putem e-pošte putem: WhatsApp/Viber: +2347054019402 ili e-pošte: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  4. Postoji čovjek kojem vjerujem i čini čuda s čarolijama, zove se DR WALE. spasio je moj brak prije devet godina svojom čarolijom. Moj muž je podnio zahtjev za razvod i bilo je vrlo neugodno, sramotno i srceparajuće, počela sam tražiti pomoć na internetu kada sam vidjela različita svjedočanstva u kojima su ljudi cijenili DR WALE-a što im je pomogao da obnove vezu pa sam ga kontaktirala putem WhatsAppa: +2347054019402 za pomoć i on se odazvao i obećao da će mi pomoći da obnovim svoj brak svojom čarolijom. Učinila sam kako mi je rekao i nekoliko dana kasnije moj se muž vratio moleći me na koljenima da mu oprostim i prihvatim ga natrag. Otkazao je razvod, sad je devet godina, a mi smo još uvijek u sretnom braku. Nastavit ću cijeniti DR WALE-a jer je on Bog na Zemlji. On može pomoći i vama. Kontaktirajte ga putem WhatsAppa: +2347054019402 ILI e-pošte: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Tako mi je drago što je moj prekinuti brak obnovljen. Prošlo je više od mjesec dana i čini se da se stvari vraćaju na svoje. Počeo se bolje odnositi prema meni i to je bio proces ozdravljenja za oboje. Noćna mora koja je trajala skoro 2 godine dok nismo prekinuli konačno je gotova. Izgleda da smo se ponovno zaljubili! Oboje smo prošlost ostavili iza sebe i pokušavamo ići naprijed - i po prvi put nakon dugo vremena, budućnost izgleda puno svjetlije. Ne mogu riječima izraziti koliko sam zahvalna dr. Oli. Čini se kao da smo konačno ponovno otkrili stvari jedno o drugome zbog kojih smo se uopće zaljubili. Sva tjeskoba i stres jednostavno su nestali. Hvala vam dr. Ola što ste spasili moj razoreni brak i vratili mi muža! Ponovno sretno živimo zajedno. Kontaktirajte ga na e-mail: drola.banjo@gmail.com i WhatsApp: +27635970874

    OdgovoriIzbriši