nedjelja, 28. ožujka 2010.

Bladrova smrt

Dogodilo se tako da je počeo sanjati o vlastitoj smrti i to ga je jako tištalo. (Ovdje se izvori razlikuju i prema jednoj je verziji njegova majka Frigg usnula taj san.) Odin odlazi u Niflheim, zemlju mrtvih, gdje se nalazi grob proročice Volve koju prisiljava da ustane iz groba i kaže mu sudbinu njegova sina. Ona kaže da će ga ubiti drugi Odinov sin, slijepi bog Hodr.

Frigg putuje svijetom i od svake žive i mrtve stvari traži da se zakune da neće nauditi Baldru. I tako bi. Baldr postane potpuno neranjiv, a bogovi se zabavljahu bacajući razne predmete na njega. Ali Lokiju se nije sviđalo što je Baldr neranjiv. Kako je mogao mijenjati obličja, preuze lik starice i od Frigg na prijevaru sazna da se imela nije zaklela jer ju je smatrala suviše mladom i bezopasnom.

Jednom, dok se bogovi zabavljaše s Baldrom, Loki napravi strjelicu od imele i nagovori slijepoga Hodra, koji je stajao po strani i nije gađao brata, da i on pokuša pogoditi Baldra. Pogođen imelom, Baldr umire.

Zavladala je neopisiva žalost.

Frigg pošalje svoga drugoga sina Hermoda u Hel da bi Hel ponudio otkupninu za brata. Hermod zajaše Odinova konja Sleipnira i krene na put koji će trajati devet dana i devet noći.

Bogovi su u međuvremenu odnijeli Baldrovo tijelo na njegov brod Hringhorni na kojem su htjeli napraviti lomaču za najboljeg među njima. Pritom je Odin rekao nešto na Baldrovo uho što je ostalo nerazjašnjena tajna. Njegova supruga Nanna u tome trenutku umre od tuge te i nju polože pored Baldra. Tor je maljem Mjollnirom blagoslivljao lomaču, a pod njegovim je nogama trčkarao patuljak Lit ili Šareni te ga je Tor slučajno gurnuo u vatru tako da je izgorio. Na Baldrovu se spaljivanju skupilo mnogo rodova. Odin je na lomaču položio svoj čarobni prsten Draupnir, a do lomače je doveden i Baldrov konj.

Hermod stiže u Hel gdje sretne Baldrada i ostane uz njega preko noći. Ujutro zamoli Hel da Baldra pusti da pođe s njime kući jer bogovi jako tuguju za njim. Hel pristaje da ga pusti iz svoga carstva pod uvjetom da ga sve živo i neživo oplakuje. Hermod se oprosti s Baldrom i Nannom i krene obavijestiti Ase, a na oproštaju mu Baldr dadne prsten Draupnir da ga vrati Odinu kao uspomenu.

Asi razglasiše po cijelom svijetu da sve mora tugovati za Baldrom. I sve je plakalo. Ipak, jedna žena–div po imenu Tokk nije htjela plakati za njim te tako on ostaje u carstvu mrtvih. Mnogi vjeruju da je to bio prerušeni Loki.


Njegova je smrt početak niza nesretnih događaja koji će pogoditi bogove i cijeli svijet, a kulminirat će u Ragnaroku. U trenutku Baldrove smrti, Odin shvaća da je sudbina bogova i svijeta konačna i se više ne može promijeniti.

Saxo Grammaticus priča potpuno drugačiju priču o Baldru. On je pokvareni, zlobni, pohotni polubog koji je bio rival bratu Hodru za ruku Nanne. Nakon mnogih sukoba, Hodr ga je probo mačem. Da bi ga osvetio, Odin siluje lijepu Rind koja rodi Valija koji ubi Hodra.

1 komentar:

  1. Kakva sjajna i inspirativna priča! Bila sam u braku sedam godina bez djeteta, zbog toga se moj suprug počeo čudno ponašati, u posljednje vrijeme se vraćao kući i više nije provodio vrijeme sa mnom i razveo se od mene. Tako sam postala jako tužna i izgubljena u životu jer mi je liječnik rekao da ne postoji način da zatrudnim ovo stvarno čini život jadnim za mene. dok nisam naišao na prijatelja koji mi je pričao o DR ODION-u s Interneta, kako je pomogao mnogim ženama sa sličnim problemima kroz koje prolazim pa sam ga kontaktirao na: (drodion60@yandex.com) i objasnio mu , Rekao mi je sve što treba pružiti prije nego što je mogao baciti čaroliju na ponovno spajanje kako bi vratio mog supruga što sam i učinio, a on je poslao moćnu molitvu koju sam morala reći sredinom noći dok je bacio čaroliju ljubavi. To je bilo čudo, 24 sata kasnije moj jedini muž se vratio k meni i ispričao se za sve što je učinio i rekao mi da je u potpunosti spreman podržati me u bilo čemu što želim, brzo nazvati OD ODION i reći mu što je bilo nastavio je u tom trenutku i on mi je također pripremio i poslao mi biljni lijek za koji je rekao da će izliječiti svaku neželjenu bolest ili infekciju koja me spriječila u zasnivanju, a zatim me uputila kako ga koristiti prije sastanka s mužem. Evo nakon korištenja ovog autohtonog bilja i korijena, nekoliko tjedana kasnije počela sam osjećati znakove trudnoće svuda po meni, uistinu sam bila trudna i upravo sam rodila dječaka 1. mjeseca. Zaklinjem se da cijeli svijet sazna za DR ODION zbog spašavanja moje veze i što mi također daje djecu koju danas mogu ponosno nazvati svojom. Za svaku ženu koja misli da je to nemoguće, ovdje je prilika da se smiješite i donesete sreću svojoj obitelji ljubazno kontaktirajte OD ODION putem e-pošte na: (drodion60@yandex.com). Ili WhatsApp mu preko +2349060503921 Doista, on je Bog poslan da donese izgubljene ljubavnike i donese vam sreću ...

    OdgovoriIzbriši